Please Wait |
کانال خنک کاری به منظور عبور روغن جهت کاهش دمای مناطق بحرانی پیستون (محفظه احتراق و شیار رینگ اول) بوده و در زیر ناحیه تاج پیستون تعبیه میشود. این کانال نه تنها باعث خنککاری مناطق فوق میشود بلکه موجب کاهش وزن پیستون نیز میگردد.
این تکنولوژی معمولا" در پیستونهای دیزلی که دمای کارکرد بالایی دارند مورد استفاده قرار گرفته و تاثیر بسزایی در کاهش دمای پیستون دارد.
کانال خنک کاری در مرحله ریخته گری با قرار دادن ماهیچه هایی در داخل قالب ایجاد شده و با شستشوی این ماهیچه، کانالی به شکل ماهیچه، درون پیستون ریخته گری شده ایجاد میشود.
طراحی و ساخت این نوع پیستون در ایران، برای اولین بار توسط IPMC انجام و به مرحله تولید انبوه رسیده است.
جهت اطلاعات بیشتر به کاتالوگ محصولات مراجعه فرمایید